Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Time Management as a Means of Developing the Professional Competence of the Head of a Preschool Educational Institution

Proceeding
DOI: 10.21661/r-552909
Open Access
International Scientific and Practical Conference «Society and Science: Future Development»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Society and Science: Future Development»
Authors:
Meshcheriakova L. A. 1 , Eriomina A. P. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1213
Published in:
eLibrary.ru
1 FSEI of HE "Orenburg State Pedagogical University"
For citation:
Meshcheriakova L. A., & Eriomina A. P. (2020). Time Management as a Means of Developing the Professional Competence of the Head of a Preschool Educational Institution. Society and Science: Future Development, 72-75. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-552909

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Abstract: Modern requirements of society, changes in the Russian education system objectively put forward new requirements for the quality of professional training of managers, one of the main indicators of which is such a personal quality as professional competence. the article presents the results of the study of the problem of professional competence development. The essence and content of the technology for developing the professional competence of the head of a preschool educational institution, which is based on time management, is revealed in detail

References

  1. 1. Аюпов Р.Г. Профессиональная компетентность руководителя как основа качества управленческой деятельности / Р.Г. Аюпов // Интеллект. Инновации. Инвестиции – 2012. – №4. – С. 112–114
  2. 2. Зеер Э.Ф. Практика формирования компетенций: методологический аспект / Э.Ф. Зеер, Д.П. Заводчиков // Сборник статей по материалам Всероссийской научно-практической конференции (г. Екатеринбург-Березовский: Филиал Российского государственного профессионально-педагогического университета в г. Березовском 5 мая 2011 г.). – 2011.
  3. 3. Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И.А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – №5. – С. 34–42.
  4. 4. Калинина Т.В. Управление ДОУ / Т.В. Калинина. – М. – 2008. – 47 с.
  5. 5. Красовский Ю.Д. Если я руководитель. Основные компетенции / Ю.Д. Красовский. – М.: Московский рабочий, 2013. – 191 с.
  6. 6. Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Маркова. М.: Знание, 2014. – 308 с.
  7. 7. Петровская Л.А. Диагностика и развитие профессиональной компетентности / Л.А. Петровская, П.В. Растянников. – М.: Изд-во МГУ, 2003. – С. 88–112.
  8. 8. Суняйкина Т.В. Проблема уровня сформированности профессиональной компетентности современных руководителей образовательных организаций / Т.В. Суняйкина, И.Ф, Шелкоплясова // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2016. – № S3. – С. 96–100.
  9. 9. Тонгоногая Е.П. Проблемы повышения квалификации руководителей ДОУ / Е.П. Тонконогая. – М.: Зерцало. – 2014. – 127 с.
  10. 10. Чошанов М.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / М.А. Чошанов // Высшее образование сегодня. – 2009 г. – №5. – С. 13–22

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.