Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Features of Stress Prevention in Educational Institutions in Adolescents During the Pandemic

Proceeding
DOI: 10.21661/r-552955
Open Access
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Lavrenteva N. V. 1 , Dashkova V.A. 1
Work direction:
Психолого-педагогические аспекты образования
Rating:
Article accesses:
1127
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Moscow State University of Psychology and Education"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье обозначены психологические и педагогические проблемы, с которыми сталкиваются обучающиеся в период пандемии и цифровизации. Для нивелирования части проблем, связанных с самим процессом обучения, авторы предлагают использование простых профилактическим мероприятиям, снижающих информационный стресс.

References

  1. 1. Психологическая и психиатрическая помощь в период пандемии COVID-19. Российское общество психиатров [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://psychiatr.ru/news/1102
  2. 2. Психические реакции и нарушение поведения у лиц с COVID-19. Информационное письмо. Национальный медицинский исследовательский центр психиатрии и наркологии имени В.П. Сербского. – М., 2020.
  3. 3. Chao M., Xue D., Liuab T., Yang H., Halld B.J. Media use and acute psychological outcomes during COVID-19 outbreak in China. Journal of Anxiety Disorders. 2020, vol. 74, 102248, doi:10.1016/j.janxdis.2020.102248
  4. 4. COVID-19 psychological research consortium. Initial research findings of COVID-19 and mental health in UK. University of Sheffield. March, 2020. 4. Mikhail Yu. Sorokin, Evgeny D. Kasyanov, Grigory V. Rukavishnikov, Olga V.Makarevich, Nikolay G. Neznanov, Nataliya B. Lutova, Galina E. Mazo. Structure of anxiety associated with the COVID-19 pandemic in the Russian-speaking sample: results from on-line survey. medRxiv 2020.04.28.20074302; doi:https://doi.org/10.1101/2020.04.28.20074302
  5. 5. Kouzy R., Abi Jaoude J., Kraitem A., El Alam M.B., Karam B., Adib E., Baddour K. Coronavirus goes viral: quantifying the COVID-19 misinformation epidemic on twitter. Cureus, 2020, vol. 12(3), e725
  6. 6. Merwe A., Hunt X. Secondary trauma among trauma researchers: lessons from the field. Psychological Trauma, 2019, vol. 11, pp. 10–18

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.