Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Effektivnye metodicheskie priiomy formirovaniia UUD i diagnostika urovnei ikh sformirovannosti u shkol'nikov v protsesse obucheniia geografii

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Pedagogical Technology in the Edauctional System: Innovations and Possibilities»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Pedagogical Technology in the Edauctional System: Innovations and Possibilities»
Author:
Talankina E. V. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
888
Published in:
eLibrary.ru
1 MAOU "SOSh 164"
For citation:
Talankina E. V. (2021). Effektivnye metodicheskie priiomy formirovaniia UUD i diagnostika urovnei ikh sformirovannosti u shkol'nikov v protsesse obucheniia geografii. Pedagogical Technology in the Edauctional System: Innovations and Possibilities, 82-87. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В тезисах освещаются вопросы, связанные с использованием методических приёмов по формированию УУД у обучающихся в процессе обучения географии, а также приведены результаты диагностики уровней сформированности УУД у школьников.

References

  1. 1. Беловолова Е.А. География: формирование универсальных учебных действий: 5–9 классы: методическое пособие / Е.А. Беловолова. – М.: Вентана-Граф, 2013. – 224 с.
  2. 2. Леонтьев А.А. Что такое деятельностный подход в образовании? / А.А. Леонтьев // Начальная школа. Плюс до и после. – 2001. – №1. – С. 3–6.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.