Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Priiuty dlia nesovershennoletnikh pravonarushitel'nits v Germanii vo vtor. pol. XIX - nach. XX v.

Proceeding
International Research-to-practice conference «Science and Education: Theoretical and Practical Potential»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Science and Education: Theoretical and Practical Potential»
Authors:
Lavrentev M. V. 1 , Kosyrev A. V. 2
Work direction:
История и политология
Rating:
Article accesses:
781
Published in:
eLibrary.ru
1 Volga Region Institute of Management named after P.A. Stolypin (branch) of FSBEI of HE “The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration”
2 Institut prokuratury RF FGBOU VO "Saratovskaia gosudarstvennaia iuridicheskaia akademiia"
For citation:
Lavrentev M. V., & Kosyrev A. V. (2021). Priiuty dlia nesovershennoletnikh pravonarushitel'nits v Germanii vo vtor. pol. XIX - nach. XX v. Science and Education: Theoretical and Practical Potential, 11-13. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена устройству приютов для несовершеннолетних правонарушительниц во втор. пол. XIX в. – нач. XX в. в Германии. Рассказывается об устройстве приютов, содержании несовершеннолетних арестанток, их воспитании и обучении, наградах и взысканиях.

References

  1. 1. Артемьев А.Л. Исправительные приюты для несовершеннолетних женского пола / А.Л. Артемьев // Тюремный вестник. – 1895. – №4.
  2. 2. Рубашева А.М. Особые суды для малолетних и система борьбы с детской преступностью / А.М. Рубашева. – М., 1912. – Том 1.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.