Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Mental'naia arifmetika v nachal'noi shkole

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Pedagogical Technology in the Edauctional System: Innovations and Possibilities»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Pedagogical Technology in the Edauctional System: Innovations and Possibilities»
Author:
Aminova A. G. 1
Work direction:
Дополнительное (внешкольное) образование детей
Rating:
Article accesses:
1431
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 31"
For citation:
Aminova A. G. (2021). Mental'naia arifmetika v nachal'noi shkole. Pedagogical Technology in the Edauctional System: Innovations and Possibilities, 93-94. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена ментальной арифметике – современной методике обучения быстрому счету в уме, основанной на наглядности, визуализации картинок и врожденном чувстве числа, позволяющей считать без записи промежуточных ответов и слов, тормозящих вычисления.

References

  1. 1. Journal of Experimental Psychology. DOI: 10.1037/a0024427.
  2. 2. Гончар Д.Р. Устный счёт и память: загадки, приёмы развития, игры / Д.Р. Гончар. – Д.: Сталкер, 1998. – 464 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.