Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Features of the development of coherent speech in primary school children with mental retardation

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogy in Theory and Practice: Current Issues and Modern Aspects»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogy in Theory and Practice: Current Issues and Modern Aspects»
Author:
Zerkalii T. V. 1
Scientific adviser:
Sidorenko O. A.2
Work direction:
Коррекционная педагогика, дефектология
Rating:
Article accesses:
1446
Published in:
eLibrary.ru
1 KBOU "Shkola distantsionnogo obrazovaniia"
2 FSBEI of HE "Krasnoyarsk State Pedagogical University named after V.P. Astafyev"
For citation:
Zerkalii T. V. (2021). Features of the development of coherent speech in primary school children with mental retardation. Pedagogy in Theory and Practice: Current Issues and Modern Aspects, 106-108. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article presents the results of studying the coherent speech of primary school children with mental retardation. The difficulties that children with mental retardation have to face on the way to mastering coherent speech are described.

References

  1. 1. Глухов В.П. Формирование связной речи детей дошкольного возраста с общим недоразвитием речи / В.П. Глухов. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: АРКТИ, 2004. – 168 с.
  2. 2. Деятельность учителя-логопеда по разработке адаптированных образовательных программ: учебное пособие / авт.-сост. А.В. Мамаева; Краснояр.г ос. пед. ун-т им. В.П. Астафьева. – Красноярск, 2019.
  3. 3. Сидоренко О.А. Психолого-педагогические условия развития эмоциональной гибкости как основы профессиональной позиции педагогов, работающих с особыми детьми / О.А. Сидоренко  // Образовательные инновации и психолого-педагогическое сопровождение обучения, воспитания и социализации детей с ОВЗ: материалы III научно-практической конференции «Независимая жизнь детей с ограниченными возможностями здоровья». – М.: ФИРО. – 2013. – С. 274–288.
  4. 4. Слепович Е.С. Формирование речи у дошкольников с задержкой психического развития: кн. для учителя / Е.С. Слепович. – Минск.: Народная асвета, 1989. – 64 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.