Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Zemlia i liudi Moskovskogo gosudarstva

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Authors:
Grekova L. V. 1 , Krylova S. A. 1 , Nikolaeva L. P. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
855
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "School №62 with in-depth study of individual subjects"
For citation:
Grekova L. V., Krylova S. A., & Nikolaeva L. P. (2021). Zemlia i liudi Moskovskogo gosudarstva. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 67-70. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье представлен конспект урока по предмету «Окружающий мир» в 3 классе на тему «Земля и люди Московского государства. Урок посвящен первоначальному знакомству детей с историей России.

References

  1. 1. Александров А.В. Гимн Российской Федерации / А.В. Александров, С.В. Михалков.
  2. 2. Ишимова А.О. История России. В рассказах для детей / А.О. Ишимова. – М.: Баласс; Бином, Лаборатория знаний / Олма, 2020.
  3. 3. Вахрушев А.А. Окружающий мир. 3 класс (Моё Отечество) / А.А. Вахрушев, Д.Д. Данилов, Е.В. Сизова, С.В. Тырин. – М.: Баласс; Школьный дом, 2013.
  4. 4. Данилов Д.Д. Учимся читать и понимать тексты. История Отечества. Окружающий мир. 3–4 классы / Д.Д. Данилов. – М.: Баласс, 2016.
  5. 5. Тургенев И.С. Муму. Рассказы для детей / И.С. Тургенев. – М.: Детская литература, 1990.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.