Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Aktivizatsiia deiatel'nosti i razvitie poznavatel'nogo interesa cherez pedagogicheskuiu igru

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Author:
Karelina S. V. 1
Work direction:
Теория и методика общего образования
Rating:
Article accesses:
695
Published in:
eLibrary.ru
1 KOGOBU SSh s UIOP pgt Iur'ia
For citation:
Karelina S. V. (2021). Aktivizatsiia deiatel'nosti i razvitie poznavatel'nogo interesa cherez pedagogicheskuiu igru. Pedagogy and psychology: development prospects, 64-66. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена использованию технологии педагогической игры как одному из инструментов активизации деятельности и развитии познавательного интереса младших школьников на уроках математики.

References

  1. 1. Абрамян А.К. Дидактическая игра как форма организации познавательной деятельности учащихся / А.К. Абрамян // Альманах современной науки и образования. – 2008. – №4 (11). – С. 8.
  2. 2. Щукина Г.И. Проблема познавательного интереса в педагогике / Г.И. Щукина / Г.И. Щукина. – М.: Педагогика, 1971. – 352 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.