Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The interpretative phenomenon of the artistic text: agonyms

Research Article
DOI: 10.21661/r-554607
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Didenko A.B. 1
Scientific adviser:
Grigoreva N. O.2
Work direction:
Филология
Rating:
Article accesses:
1508
Published in:
eLibrary.ru
1 Philology, journalism and intercultural communication institute FSAEI of HE "Southern Federal University"
2 FSAEI of HE "Southern Federal University"
For citation:
Didenko A. B. (2021). The interpretative phenomenon of the artistic text: agonyms. Interactive science, 60-61. https://doi.org/10.21661/r-554607

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 8

Abstract

The article examines the phenomenon of the interpretation of a literary text, taking into account the proper linguistic and linguodidactic aspects. This problem area acquires special significance at the stage of the formation of a linguistic personality and its linguocultural identification. This is largely because the ability to interpret the text ensures the development of at least the cognitive base and the centre of the cultural space in a particular linguoculture. The article clarifies the status of agnonyms as a class of units and the specifics of their functioning in a literary text, offering a comprehensive classification of units of this class.

References

  1. 1. Григорьева Н.О. Коммуникативно-прагматический потенциал конструкций с полифункциональными служебными словами: проблемы интерпретации текста / Н.О. Григорьева // Гуманитарные и социальные науки. – 2012. – №6. – С. 156–163.
  2. 2. Ильф И. Авторская редакция романов Ильфа и Петрова «Двенадцать стульев» и «Золотой телёнок» без купюр и цензуры / И. Ильф, Е. Петров [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://gatchina3000.ru/literatura/koreiko_a_i/index.htm (дата обращения: 20.09.2020).
  3. 3. Котцова Е.Е. Агнонимы как объект языковой рефлексии в текстах современной периодики / Е.Е. Котцова // Вестник Северного (Арктического) федерального университета. Серия: Гуманитарные и социальные науки. – 2019. – №4. – С. 82–90.
  4. 4. Морковкин В.В. Русские агнонимы (слова, которые мы не знаем) / В.В. Морковкин, А.В. Морковкина. – М.: Институт русского языка им. А.С. Пушкина, 1997. – 414 с.
  5. 5. Сергеева Э.С. Приём понимания как один из способов интерпретации художественного текста / Э.С. Сергеева // Academic research in educational sciences. – 2020. – №4. – С. 310–314.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.