Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formirovanie funktsional'noi gramotnosti na urokakh matematiki v nachal'noi shkole

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Author:
Iurikova O. I. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1520
Published in:
eLibrary.ru
1 GBOU SOSh s. Pestravka
For citation:
Iurikova O. I. (2021). Formirovanie funktsional'noi gramotnosti na urokakh matematiki v nachal'noi shkole. A breakthrough in science: development strategies, 97-98. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье представлен материал, как развивать функциональную грамотность на уроках математики.

References

  1. 1. Функциональная грамотность младшего школьника. Дидактическое сопровождение. Книга для учителя / Н.Ф. Виноградова, Е.Э. Кочурова, М.И. Кузнецова [и др.]. – М.: Изд-во ФГБНУ «Институт стратегии развития образования Российской академии образования», 2018 – 468 с.
  2. 2. Математическая грамотность. Сборник эталонных заданий / Л.О. Рослова, О.А. Рыдзе, К.А. Краснянская, Е.С. Квитко. – 2021 – 80 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.