Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Vospitanie uvazheniia k trudu liudei pri oznakomlenii s professiiami v detskom sadu

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern Education: Issues and Possibilities»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern Education: Issues and Possibilities»
Authors:
Rubashevskaia R. R. 1 , Goliusova N. I. 1 , Soloveva O. N. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
833
Published in:
eLibrary.ru
1 MDOU "TsRR - D/S 4 p. Maiskii Belgorodskogo raiona Belgorodskoi oblasti"
For citation:
Rubashevskaia R. R., Goliusova N. I., & Soloveva O. N. (2021). Vospitanie uvazheniia k trudu liudei pri oznakomlenii s professiiami v detskom sadu. Modern Education: Issues and Possibilities, 69-70. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Труд играет важную роль в жизни человека, чтоб ребенок всесторонне развивался как личность, нужно формировать такие качества, как трудолюбие, усидчивость, терпение, уважение к труду других людей, начиная с раннего дошкольного возраста.

References

  1. 1. Логинова В.И. Формирование представления о труде взрослых / В.И. Логинова, Л.А. Мишарина // Дошкольное воспитание. – 1978. – №10.
  2. 2. Кондрашов В.П. Введение дошкольников в мир профессий: учебно-методическое пособие – Балашов: Изд-во «Николаев», 2004. – 52 с.
  3. 3. Потапова Т.В. Беседы о профессиях с детьми 4–7 лет. – М.: ТЦ Сфера, 2008. – 64 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.