Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Osobennosti traditsionnogo i innovatsionnogo obrazovaniia i vospitaniia

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Authors:
Biriukova E. V. 1 , Papakha N. V. 1 , Frolova I. S. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
801
Published in:
eLibrary.ru
1 GBOU "Shebekinskaia gimnaziia-internat"
For citation:
Biriukova E. V., Papakha N. V., & Frolova I. S. (2021). Osobennosti traditsionnogo i innovatsionnogo obrazovaniia i vospitaniia. Pedagogical experience: from theory to practice, 13-15. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена переходу от традиционных технологий, форм и методов к новаторству. Актуализация данной проблемы возникла в связи с кризисом традиционной системы образования и необходимостью ее модернизации в русле формирующейся концепции личностно-ориентированного образования.

References

  1. 1. Абрамов А.М. Российское образование в XXI веке: новые рубежи / М.: Наука, 2001. – 106 с.
  2. 2. Бухвалов В.А. Алгоритмы педагогического творчества / М.: Просвещение, 1993. – 268 с.
  3. 3. Каменский Я.А. Избранные педагогические сочинения / М.: Педагогика, 2005. – 360 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.