Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Organizatsiia sovremennykh olimpiiskikh igr po P'eru de Kubertenu

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Authors:
Krivoshei A. M. 1 , Tsai V. V. 1
Scientific adviser:
Zakharchenko A. E.1
Work direction:
Физическая культура и спорт
Rating:
Article accesses:
705
Published in:
eLibrary.ru
1 South-Russian Institute of Management (branch) of Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
For citation:
Krivoshei A. M., & Tsai V. V. (2022). Organizatsiia sovremennykh olimpiiskikh igr po P'eru de Kubertenu. Science, education, society: trends and prospects, 216-219. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье авторы описывают разработку теории спорта Пьера де Кубертена, которая дополняет идеологию современных Олимпийских игр. В основу статьи легли труды общественных и спортивных деятелей и ученых.

References

  1. 1. Кун Л. Всеобщая история физической культуры и спорта / под ред. В.В. Столбова. – М.: Радуга, 1982. – 400 с.
  2. 2. Наш олимпийский пьедестал: Олимпийская летопись XX века. – М.: Олимпийская панорама, 2000. – 128с.
  3. 3. Суник А.Б. Российский спорт и олимпийское движение на рубеже XIX–XX веков. – М.: Советский спорт, 2001. – 664 с.
  4. 4. Хавин Б.Н. Все об Олимпийских играх. – М., 1979.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.