Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Simulation of the Educational Process of Junior Schoolchildren with the Deficient Development of the Auditory Analyzer Based on Correctional and Innovative Educational Technologies

Proceeding
DOI: 10.21661/r-555825
Open Access
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Authors:
Moiseeva R.I. 1 , Belekhova A.I. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
822
Published in:
eLibrary.ru
1 RSBEI "Boarding school for students with hearing disabilities"
For citation:
Moiseeva R. I., & Belekhova A. I. (2022). Simulation of the Educational Process of Junior Schoolchildren with the Deficient Development of the Auditory Analyzer Based on Correctional and Innovative Educational Technologies. Science, education, society: trends and prospects, 117-120. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-555825

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье освещается тема использования современных технологий в процессе коррекционно-педагогической деятельности с глухими и слабослышащими обучающими младшего школьного возраста. Авторы излагают опыт работы по применению в педагогической практике с детьми с ОВЗ методики по сенсорной интеграции, а также описывают цели использования информационно-коммуникативных технологий.

References

  1. 1. Гаспаров М.Л. Сократ, или Еще раз страх бесконечности [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.infoliolib.info/philol/gasparov/zgrec/418.html
  2. 2. Закон «Об образовании в РФ». Гл. 2. Ст. 20 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.zakonrf.info/zakon-ob-obrazovanii-v-rf/20/
  3. 3. Конспект вебинара «Как применять инструменты сенсорной интеграции в коррекционных занятиях» Светы Ревич [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://vk.com/@pro_shkola_online-konspekt-vebinara-kak-primenyat-instrumenty-sensornoi-integr
  4. 4. Союз инвалидов с детства, родителей детей-инвалидов «Веста» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://vestaunion.ru/

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.