Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Kraevedenie na urokakh istorii v shkole

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Authors:
Galeeva E. V. 1 , Sergeeva N. N. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
626
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 50"
For citation:
Galeeva E. V., & Sergeeva N. N. (2022). Kraevedenie na urokakh istorii v shkole. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 31-33. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Авторы статьи определяют основные задачи, стоящие перед учителем истории при сопровождении учащихся, занимающихся исследовательской деятельностью по истории родного края.

References

  1. 1. Историческое краеведение: учебно-методическое пособие для студентов специальности 07.00.02 – Отечественная история / сост. В.Ф. Телишев. – Казань: Изд-во Казанского государственного университета, 2009. – 45 с.
  2. 2. Белгородоведение: учебник для общеобразовательных учреждений / под ред. В.А. Шаповалова. – Белгород: Издательство БелГУ, 2002. – 110 с.
  3. 3. Краеведение на уроках истории [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://pandia.ru/text/77/496/1159379713.php (дата обращения: 27.01.2022).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.