Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Usloviia formirovaniia motivatsionnoi gotovnosti k shkole u starshikh doshkol'nikov

Proceeding
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Gubina A. D. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
512
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "Olonskii detskii sad"
For citation:
Gubina A. D. (2022). Usloviia formirovaniia motivatsionnoi gotovnosti k shkole u starshikh doshkol'nikov. Education and science in the modern context, 126-127. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье раскрыты условия становления мотивационной готовности к школе старших дошкольников.

References

  1. 1. Выготский Л.С. Вопросы детской психологии. – СПб.: Союз, 2007. – 418 с.
  2. 2. Гринек Т.В. Формирование мотивационной готовности дошкольников к обучению в школе / Т.В. Гринек, И.Н. Каменская // Актуальные вопросы современной педагогики: материалы II междунар. Науч. Конф. (г. Уфа, июль 2012 г.).  – Уфа: Лето, 2012.
  3. 3. Кравцова Е.Е. Психологические новообразования дошкольного возраста // Вопросы психологии. – 2006. – №6. – С. 47–62.
  4. 4. Славина Л.С. Трудные дети: авторский сборник / ред. В.Э. Чудновский. – М.: МПСИ, 2002. – 432 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.