Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

"Tekst" i "diskurs": interpretatsiia poniatii vo frantsuzskoi lingvistike

Proceeding
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Kilmukhametova E. I. 1
Work direction:
Филология и лингвистика
Rating:
Article accesses:
368
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "National Research Tomsk State University"
For citation:
Kilmukhametova E. I. (2022). "Tekst" i "diskurs": interpretatsiia poniatii vo frantsuzskoi lingvistike. Education and science in the modern context, 199-200. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается определение и соотношение понятий текста и дискурса во французской лингвистике. Устанавливается, что разные направления лингвистики – анализ дискурса, конверсационный анализ, лингвистика текста, теория высказывания – дают свои определения данным понятиям, исходя из собственных критериев.

References

  1. 1. Макаров М.Л. Основы теории дискурса. – М.: Гнозис, 2003. – 280 с.
  2. 2. Charaudeau P., Maingueneau D. Dictionnaire d’analyse du discours. – Paris: Seuil, 2002. – 666 p.
  3. 3. Longhi J., Sarfati G.-E. Dictionnaire de la pragmatique. – Paris: A. Colin, 2011. – 185 p.
  4. 4. Sarfati G.-E. Eléments d’analyse du discours. – Paris: A. Colin, 2005. -126 p.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.