The development of creative abilities of students by the use of the elements of project technology in foreign language teaching at secondary school
Review Article


- Published in:
- Monthly international scientific journal «Interactive science»
- Author:
- Iagodiak I. L. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 803
- Published in:
- eLibrary.ru
1 MOBUG 2 im. I.S.Kolesnikova
- APA
For citation:
Iagodiak I. L. (2022). The development of creative abilities of students by the use of the elements of project technology in foreign language teaching at secondary school. Interactive science, 88-91.
- Full text
- Metrics
UDC 37
Abstract
Among the variety of pedagogical technologies used for developing personality, a special interest is focused on project work. The article is devoted to basic concepts of project learning the English language at secondary school/ it also gives the comparative analysis of traditional and project teaching technologies. As a kind of cooperative pedagogic, project work implies quite deferent roles for a teacher and students. The author describes the demands, forms and kinds of projects.
Keywords
References
- 1. Амонашвили Ш.А. Личностно – гуманная основа педагогического процесса / Ш.А. Амонашвили. – М.: Университетское, 1990. – 560 с.
- 2. Барменкова О.И. О работе над проектом по учебнику «Happy English – 2» / Барменкова О.И // Иностранные языки в школе. – 1997. – №3. – С. 25–27.
- 3. Бим И.Л. Концептуальные основы современного обучения иностранным языкам и их соотнесённость с концептуальными основами 12-летней школы / И.Л. Бим // На пути к 12-летней школе: сб. науч. тр; под редакцией Ю.И. Дика, А.В. Хуторского. – М.: ИОСО РАО, 2000. – С. 107–112.
- 4. Богоявленская Д.Б. Метод исследования уровней интеллектуальной активности / Д.Б. Богоявленская // Вопросы психологии. – 1971. – №1. – С. 144–146.
- 5. Бондаревская Е.В. Методологические стратегии личностно – ориентированного воспитания / Е.В. Бондаревская // Известия Российской Академии. – РАО, 2000. – №3. – С. 23–32.
- 6. Вайсбург М.Л. Роль индивидуальных особенностей учащихся при обучении иностранному общению / М.Л. Вайсбург, Е.В. Кузьмина // Иностранные языки в школе. – 1999. – №1,2. – С. 24–28.
- 7. Гузеев В.В. Методы и организационные формы обучения / В.В. Гузеев. – М.: Народное образование, 2001. – 128с.
- 8. Дьяченко О.М. Проблема развития способностей: до и после Л.С. Выготского / О.М. Дьяченко // Вопросы психологии. – 2016. – №5. – С. 98–104.
- 9. Зимняя И.А. Проектная методика обучения английскому языку / И.А. Зимняя, Т.Е. Сахарова// Иностранные языка в школе. – 1991. – №3. – С. 9–15.
- 10. Зорин С.С. Системный анализ факторов, влияющих на формирование творческого потенциала у школьников и студентов / С.С. Зорин // Наука и школа. – 2004. – №4. – С. 27–31.
- 11. Колкова М.К. Методика обучения иностранным языкам в средней школе / отв. редактор М.К. Колкова. – СПб.: КАРО, 2017. – 224 с.
- 12. Копылова В.В. Методика проектной работы на уроках английского языка: методическое пособие / В.В. Копылова. – 2-е изд. стереотип. – М.: Дрофа, 2019. – 96с.
- 13. Мартьянова Т.М. Использование проектных заданий на уроках английского языка / Т.М. Мартьянова// Иностранные языки в школе. – 2017. – №4. – С. 19–21.
- 14. Матюшкин А.М. Концепция творческой одаренности / А.М. Матюшкин // Вопросы психологии. – 1989. – №6. – С. 67–71.
- 15. Полат Е.С. Обучение в сотрудничестве / Е.С. Полат// Иностранные языки в школе. – 2014. – №1. – С. 4–11.
- 16. Полат Е.С. Метод проектов на уроке иностранного языка / Е.С. Полат // Иностранные языки в школе. – 2020. – №2. – С. 3–10.
- 17. Сериков В.В. Личностно -ориентированное образование / В.В. Сериков // Педагогика. – 1992. – №11. – С. 123–129.
- 18. Солдатова Е.Л. Креативность в структуре личности (на примере развития креативности в подростковом возрасте): дис. … канд. псих. наук / Е.Л. Солдатова. – М., 2006.
- 19. Яковлева Е.Л. Философия творчества в диалогах Платона / В.А. Яковлев // Вопросы философии. – 2003. – №6. – С. 142–154.
- 20. Яковлева Е.Л. Развитие творческого потенциала личности школьника / Е.Л. Яковлева// Вопросы психологии. – 1996. – №3. – С. 28–33.
Comments(0)