Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The development of creative abilities of students by the use of the elements of project technology in foreign language teaching at secondary school

Review Article
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Iagodiak I. L. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
803
Published in:
eLibrary.ru
1 MOBUG 2 im. I.S.Kolesnikova
For citation:
Iagodiak I. L. (2022). The development of creative abilities of students by the use of the elements of project technology in foreign language teaching at secondary school. Interactive science, 88-91.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

Among the variety of pedagogical technologies used for developing personality, a special interest is focused on project work. The article is devoted to basic concepts of project learning the English language at secondary school/ it also gives the comparative analysis of traditional and project teaching technologies. As a kind of cooperative pedagogic, project work implies quite deferent roles for a teacher and students. The author describes the demands, forms and kinds of projects.

References

  1. 1. Амонашвили Ш.А. Личностно – гуманная основа педагогического процесса / Ш.А. Амонашвили. – М.: Университетское, 1990. – 560 с.
  2. 2. Барменкова О.И. О работе над проектом по учебнику «Happy English – 2» / Барменкова О.И // Иностранные языки в школе. – 1997. – №3. – С. 25–27.
  3. 3. Бим И.Л. Концептуальные основы современного обучения иностранным языкам и их соотнесённость с концептуальными основами 12-летней школы / И.Л. Бим // На пути к 12-летней школе: сб. науч. тр; под редакцией Ю.И. Дика, А.В. Хуторского. – М.: ИОСО РАО, 2000. – С. 107–112.
  4. 4. Богоявленская Д.Б. Метод исследования уровней интеллектуальной активности / Д.Б. Богоявленская // Вопросы психологии. – 1971. – №1. – С. 144–146.
  5. 5. Бондаревская Е.В. Методологические стратегии личностно – ориентированного воспитания / Е.В. Бондаревская // Известия Российской Академии. – РАО, 2000. – №3. – С. 23–32.
  6. 6. Вайсбург М.Л. Роль индивидуальных особенностей учащихся при обучении иностранному общению / М.Л. Вайсбург, Е.В. Кузьмина // Иностранные языки в школе. – 1999. – №1,2. – С. 24–28.
  7. 7. Гузеев В.В. Методы и организационные формы обучения / В.В. Гузеев. – М.: Народное образование, 2001. – 128с.
  8. 8. Дьяченко О.М. Проблема развития способностей: до и после Л.С. Выготского / О.М. Дьяченко // Вопросы психологии. – 2016. – №5. – С. 98–104.
  9. 9. Зимняя И.А. Проектная методика обучения английскому языку / И.А. Зимняя, Т.Е. Сахарова// Иностранные языка в школе. – 1991. – №3. – С. 9–15.
  10. 10. Зорин С.С. Системный анализ факторов, влияющих на формирование творческого потенциала у школьников и студентов / С.С. Зорин // Наука и школа. – 2004. – №4. – С. 27–31.
  11. 11. Колкова М.К. Методика обучения иностранным языкам в средней школе / отв. редактор М.К. Колкова. – СПб.: КАРО, 2017. – 224 с.
  12. 12. Копылова В.В. Методика проектной работы на уроках английского языка: методическое пособие / В.В. Копылова. – 2-е изд. стереотип. – М.: Дрофа, 2019. – 96с.
  13. 13. Мартьянова Т.М. Использование проектных заданий на уроках английского языка / Т.М. Мартьянова// Иностранные языки в школе. – 2017. – №4. – С. 19–21.
  14. 14. Матюшкин А.М. Концепция творческой одаренности / А.М. Матюшкин // Вопросы психологии. – 1989. – №6. – С. 67–71.
  15. 15. Полат Е.С. Обучение в сотрудничестве / Е.С. Полат// Иностранные языки в школе. – 2014. – №1. – С. 4–11.
  16. 16. Полат Е.С. Метод проектов на уроке иностранного языка / Е.С. Полат // Иностранные языки в школе. – 2020. – №2. – С. 3–10.
  17. 17. Сериков В.В. Личностно -ориентированное образование / В.В. Сериков // Педагогика. – 1992. – №11. – С. 123–129.
  18. 18. Солдатова Е.Л. Креативность в структуре личности (на примере развития креативности в подростковом возрасте): дис. … канд. псих. наук / Е.Л. Солдатова. – М., 2006.
  19. 19. Яковлева Е.Л. Философия творчества в диалогах Платона / В.А. Яковлев // Вопросы философии. – 2003. – №6. – С. 142–154.
  20. 20. Яковлева Е.Л. Развитие творческого потенциала личности школьника / Е.Л. Яковлева// Вопросы психологии. – 1996. – №3. – С. 28–33.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.