Formation of financial literacy: meaningful and managerial changes in the organization of the educational process in school
Theses of Report
- Published in:
- International extramural online conference «Scientific dialogue: economics and management»
- Author:
- Chernova N. I. 1
- Work direction:
- Управление инновациями и инновационной деятельностью
- Rating:
- Article accesses:
- 687
1 MBOU "Shkola 16 im. Geroia Sovetskogo Soiuza I.A. Lapenkova"
- Full text
- Metrics
Abstract
The problem of organizing the educational process and its management is actualized by the conditions of innovation, sent down "from above".
The aim of the article is to present the experience of creating organizational and pedagogical conditions contributing to the formation of subjective activity of teachers, their versatile development and expansion of activity; going beyond the usual school formats; a variety of activities.
The leading methods of research are systematization, specification, interpretation of individual provisions, experimental work
In the process of transformation of the process of formation of financial literacy there is an effective practice with its own substantive and managerial model.
The conclusion is that it is necessary to create and develop a transformable educational space. Effective management of development in today's reality is possible through matrices and various variations of vertical structures in the school management structure.
Keywords
References
- 1. Гончаров С.З. Субъектность в аспекте инновационного стиля жизни / С.З. Гончаров, Н.В. Попова // Научные ведомости. – №2(121). – 2012. – С. 218–231.
- 2. Гуремина Н.В. Эдьютейнмент как эффективная технология развития творческого потенциала личности в учебном процессе / Н.В. Гуремина, Л.В. Путинцева // Современные исследования социальных проблем. – 2016. – №3–2 (59). – С. 88–93
- 3. Кривых Н.И. Современные образовательные технологии: интерактивность как принцип эффективности / Н.И. Кривых, Л.Д. Кривых, О.Б. Багринцева // Педагогические исследования. – 2020. – №2. – С. 5–11.
- 4. Лазарев В.С. Управление инновационными проектами в школе // Народное образование. – 2021. – №2. – С. 103–113.
- 5. Неклесса А.И. Глобализация, геоэкономика, и сетевая культура // Гуманитарная библиотека [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://gtmarket.ru/library/articles/477
- 6. Соловьев Г.E. Событийный подход в воспитании школьников // Вестник Удмуртского университета. Серия «Философия. Психология. Педагогика». – 2009. – №2. – С. 103–111
- 7. Хохлова С.В. Технология эдьютейнмент: новый формат передачи знаний // [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://studref.com/519972/ekonomika/tehnologiya_edyuteynment_novyy_format_peredachi_znaniy
- 8. Чистяков Сергей Витальевич Потенциал сетевого способа координации // Государственное управление. Электронный вестник. – 2012. – №31. – С 1–12
- 9. Яминов Р.М. Управленческий процесс: пример построения матрицы управленческого процесса в маркетинг менеджменте [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://euii.esrae.ru/28–72
Comments(0)