Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formation of financial literacy: meaningful and managerial changes in the organization of the educational process in school

Theses of Report
Published in:
International extramural online conference «Scientific dialogue: economics and management»
Author:
Chernova N. I. 1
Work direction:
Управление инновациями и инновационной деятельностью
Rating:
Article accesses:
687
1 MBOU "Shkola 16 im. Geroia Sovetskogo Soiuza I.A. Lapenkova"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The problem of organizing the educational process and its management is actualized by the conditions of innovation, sent down "from above". The aim of the article is to present the experience of creating organizational and pedagogical conditions contributing to the formation of subjective activity of teachers, their versatile development and expansion of activity; going beyond the usual school formats; a variety of activities. The leading methods of research are systematization, specification, interpretation of individual provisions, experimental work In the process of transformation of the process of formation of financial literacy there is an effective practice with its own substantive and managerial model. The conclusion is that it is necessary to create and develop a transformable educational space. Effective management of development in today's reality is possible through matrices and various variations of vertical structures in the school management structure.

References

  1. 1. Гончаров С.З. Субъектность в аспекте инновационного стиля жизни / С.З. Гончаров, Н.В. Попова // Научные ведомости. – №2(121). – 2012. – С. 218–231.
  2. 2. Гуремина Н.В. Эдьютейнмент как эффективная технология развития творческого потенциала личности в учебном процессе / Н.В. Гуремина, Л.В. Путинцева // Современные исследования социальных проблем. – 2016. – №3–2 (59). – С. 88–93
  3. 3. Кривых Н.И. Современные образовательные технологии: интерактивность как принцип эффективности / Н.И. Кривых, Л.Д. Кривых, О.Б. Багринцева // Педагогические исследования. – 2020. – №2. – С. 5–11.
  4. 4. Лазарев В.С. Управление инновационными проектами в школе // Народное образование. – 2021. – №2. – С. 103–113.
  5. 5. Неклесса А.И. Глобализация, геоэкономика, и сетевая культура // Гуманитарная библиотека [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://gtmarket.ru/library/articles/477
  6. 6. Соловьев Г.E. Событийный подход в воспитании школьников // Вестник Удмуртского университета. Серия «Философия. Психология. Педагогика». – 2009. – №2. – С. 103–111
  7. 7. Хохлова С.В. Технология эдьютейнмент: новый формат передачи знаний // [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://studref.com/519972/ekonomika/tehnologiya_edyuteynment_novyy_format_peredachi_znaniy
  8. 8. Чистяков Сергей Витальевич Потенциал сетевого способа координации // Государственное управление. Электронный вестник. – 2012. – №31. – С 1–12
  9. 9. Яминов Р.М. Управленческий процесс: пример построения матрицы управленческого процесса в маркетинг менеджменте [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://euii.esrae.ru/28–72

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.