Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formirovanie ekologicheskikh poniatii v kurse "Chelovek i okruzhaiushchaia sreda"

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Modern education development: theory, techniques and practice»
Authors:
Vagizova I. I. 1 , Ivanova Ch.V. 2
Work direction:
Проблемы повышения качества образования в современных условиях
Rating:
Article accesses:
515
Published in:
eLibrary.ru
1 Institut biologii i khimii FGBOU VO "Moskovskii pedagogicheskii gosudarstvennyi universitet"
2 MBOU "Melekesskaia SOSh s UIOP"
For citation:
Vagizova I. I., & Ivanova C. V. (2022). Formirovanie ekologicheskikh poniatii v kurse "Chelovek i okruzhaiushchaia sreda". Modern education development: theory, techniques and practice, 24-25. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье раскрываются аспекты формирования экологических понятий в курсе человек и окружающая среда. Авторы рассматривают историю понятия «экология» и методы экологического образования.

References

  1. 1. Экологическое воспитание детей и молодежи: пособ. для дошк. учрежд. и школ: сб. / под ред. П.П. Костенкова. – Барнаул: Анна Поом и К0, 2019. – 160 с.
  2. 2. Петров К.М. Общая экология: взаимодействие общества и природы: учеб. пособ. для вузов. / К.М. Петров. – СПб: Просвещение, 2018. – 350 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.