Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Нравственная культура школьников: проблемы и пути решения

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Authors:
Musenova Z. S. 1 , Alekhina O. G. 1 , Гусев А.Г. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
273
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "OOSh 4"
For citation:
Musenova Z. S., Alekhina O. G., & Гусев А. Г. (2022). Нравственная культура школьников: проблемы и пути решения. Pedagogical experience: from theory to practice, 50-52. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассмотрен вопрос нравственной культуры школьников.

References

  1. 1. Арсеньев А.С. Парадоксальная универсальность человека и некоторые проблемы психологии и педагогики / А.С. Арсеньев // Мир психологии. – 2002 – №1. – С. 245–261.
  2. 2. Богданова О.С. О нравственном воспитании подростков / О.С. Богданова, Л.И. Катаева, А.И. Шамшурина. – М.: Просвещение, 2001. – 213 с.
  3. 3. Громцева А.К. Формирование у школьников готовности к самообразованию / А.К. Громцева. – 2-е изд. – М.: Просвещение, 1991. – 193 с.
  4. 4. Ожегов С.И. Толковый словарь русского языка / С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова. – М.: Азбуковник, 1999. – 944 с.
  5. 5. Яновская М.Г. Эмоциональные аспекты нравственного воспитания / М.Г. Яновская. – М.: Просвещение, 1996.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.