Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Neuropsychological approach in the diagnosis and correction of general underdevelopment of children's speech as one of the conditions for successful adaptation and socialization

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational environment today: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational environment today: theory and practice»
Authors:
Mishurova G. V. 1 , Evdokimova I.V. 1 , Alina pogorelenko 1 , Gladkikh M. K. 1
Work direction:
Коррекционная педагогика, дефектология
Rating:
Article accesses:
414
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 19"
For citation:
Mishurova G. V., Evdokimova I. V., Alina pogorelenko A. P., & Gladkikh M. K. (2022). Neuropsychological approach in the diagnosis and correction of general underdevelopment of children's speech as one of the conditions for successful adaptation and socialization. Educational environment today: theory and practice, 152-155. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article presents a brief review of the literature on the problem of studying the diagnosis and correction of general speech underdevelopment from the perspective of a neuropsychological approac

References

  1. 1. Актуальные проблемы нейропсихологии детского возраста / под ред. Л.С. Цветковой. – М.: НПО МОДЭК, Московский психолого-социальный институт, 2001.
  2. 2. Ахутина Т.В. Преодоление трудностей учения: нейропсихологический подход / Т.В. Ахутина, Н.М. Пылаева. – М., 1997.
  3. 3. Визель Т.Г. Основы нейропсихологии: учеб. для студ. вузов / Т.Г. Визель. – М.: АСТ; Астрель; Транзиткнига, 2005.
  4. 4. Лапшина Ю.Ю. Нейропсихологический подход к диагностике нарушений понимания логико-грамматических конструкций языка у детей 4–6 лет / Ю.Ю. Лапшина // Проблемы образования, науки и культуры. ‒ 2010. ‒ №6 (85).
  5. 5. Семенович А.В. Нейропсихологическая диагностика и коррекция в детском возрасте / А.В. Семенович. – М.: Академия, 2002.
  6. 6. Фотекова Т.А. Диагностика речевых нарушений школьников с использованием нейропсихологических методов: пособие для логопедов и психологов / Т.А. Фотекова, Т.В. Ахутина. – М.: Аркти, 2002.
  7. 7. Цветкова Л.С. Методика нейропсихологической диагностики детей / Л.С. Цветкова. ‒ изд. 2-е, исправ. и доп. – М.: Российское педагогическое агентство; Когито-центр, 1998. – 128 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.