Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Metody obucheniia v nachal'nykh klassakh

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational environment today: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational environment today: theory and practice»
Authors:
Velikaia A. I. 1 , Mikhaleva K. A. 1 , Nyrnenko L. I. 1 , Lutai V. V. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
502
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 46" g. Belgoroda
For citation:
Velikaia A. I., Mikhaleva K. A., Nyrnenko L. I., & Lutai V. V. (2022). Metody obucheniia v nachal'nykh klassakh. Educational environment today: theory and practice, 10-12. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются методики обучения, их характеристика. Авторами приводятся самые распространенные классификации методов, построенные на основе выделения источника передачи содержимого.

References

  1. 1. Столяренко Л.Д. Психология и педагогика / Л.Д. Столяренко, С.И. Самыгин, В.Е. Столяренко. – Ростов н/Д.: Феникс, 2014. ‒ 636 с.
  2. 2. Лысенкова С.Н. Методом опережающего обучения / С.Н. Лысенкова. – М.: Просвещение, 1988. – 192 с.
  3. 3. Коджаспирова Г.М. Педагогический словарь: Для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений / Г.М. Коджаспирова, А.Ю. Коджаспиров. ‒ М.: Академия, 2000. ‒ 176 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.