Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Polikodovost' reklamnogo teksta

Proceeding
DOI: 10.21661/r-559831
Open Access
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Authors:
Kekeeva T. M. 1 , Daldinova E. O. 1 , Piskovets E. O. 1
Work direction:
Philology and linguistics
Rating:
Article accesses:
744
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Kalmyk State University named after B. B. Gorodovikov"
For citation:
Kekeeva T. M., Daldinova E. O., & Piskovets E. O. (2023). Polikodovost' reklamnogo teksta. Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies, 169-173. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-559831

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье исследуется понятие поликодовый текст, имеющем в своем составе неоднородные вербальную и невербальную части, согласованно взаимодействующих в текстах рекламы. Реклама рассматривается как особый тип коммуникативной ситуации, в условиях которой кодированная информация передается для изменения образа мышления потребителя и формы его поведения. В статье представлены основные механизмы вербальной и невербальной коммуникации рекламного текста.

References

  1. 1. Барт Р. Избранные произведения. Семиотика Поэтика / Р. Барт. – М.: Прогресс, 1994. – 616 с.
  2. 2. Горелов И.Н. Невербальные компоненты коммуникации / И.Н. Горелов; отв. ред. В.Н. Ярцева; предисл. В.И. Карасика. – изд. 4-е. – М.: Либроком, 2009. – 112 с.
  3. 3. Зирка В.В. Языковая парадигма манипулятивной игры в рекламе / В.В. Зирка. – Днепропетровск: ДНУ, 2005. – 462 с.
  4. 4. Кекеева Т.М. Языковая игра в Интернет-мемах / Т.М. Кекеева, Е.О. Писковец, А.Н. Менглинова // Современное профессиональное образование: опыт, проблемы, перспективы. – Ростов н/Д.: Южный университет (ИУБиП), 2021. – С. 134–141.
  5. 5. Leech G. N. English in advertising: a linguistic study of advertising in Great Britain (English Language Series). – London: Longman, 1972. – 210 p.
  6. 6. Mehrabian A. Wealth of Information About Nonverbal Communication (Body Language) // Personality & Emotion Tests & Software: Psychological Books & Articles of Popular Interest. – Los Angeles, CA: self- published, 2009. – 645 p.
  7. 7. Mininni T. Visual versus Verbal Communication: Why Packaging is So Essential to Brand-Building. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://popsop.com/2012/03/visual-versus- verbal-communication-why-packaging-is-so-essential-to-brand-building (дата обращения: 19.05.2023).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.