Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

MODERN FORMS OF ORGANIZING THE ACTIVITIES OF PRESCHOOL CHILDREN TO DEVELOP FINANCIAL LITERACY

Research Article
DOI: 10.21661/r-560065
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Khovanskaia A. A. 1 , Iakhontova T. G. 1 , Bulanova I. N. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
623
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU D/S KV 10 "Zemskii" g. Belgoroda
For citation:
Khovanskaia A. A., Iakhontova T. G., & Bulanova I. N. (2023). MODERN FORMS OF ORGANIZING THE ACTIVITIES OF PRESCHOOL CHILDREN TO DEVELOP FINANCIAL LITERACY. Interactive science, 31-33. https://doi.org/10.21661/r-560065

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The relevance of the problem presented in the article is determined by the currently growing interest in the problem of the formation of financial literacy of preschool children, which is a reflection of the need to improve the financial literacy of the population. In 2018, a number of fundamental documents appeared that confirmed the seriousness of the intentions of the state authorities to increase the financial literacy of the population. These are the “Concept of the long-term socio-economic development of the Russian Federation” and the “Strategy for the development of the financial market of the Russian Federation until 2020”, where financial literacy is seen as a resource and condition for the development of the country.

References

  1. 1. Антонова Ю.Е. Основы финансовой грамотности для дошкольников: мотивы и мнения / Ю.Е. Антонова // Воспитатель ДОУ. – №9. – 2018. – С. 6–16.
  2. 2. Глухих Н. Дети и финансы: что родители должны знать про карманные деньги / Н. Глухих // Консультант. – 2012. – №17. – С. 88–92.
  3. 3. Новожилова Н.В. Финансовая грамотность: педагогические подходы формирования / Н.В. Новожилова // Народное образование. – 2017. – №9/10. – С. 125–129. – EDN YMPKPW
  4. 4. Рутковская Е.Л. Финансовая грамотность как необходимый навык жизни в современном социуме: цели, содержание и первые результаты международного исследования / Е.Л. Рутковская // Преподавание истории и обществознания в школе. – 2014. – №4. – С. 36–45. – EDN TEXRAL
  5. 5. Рыбакова Т.А. Рациональное распределение бюджета / Т.А. Рыбакова // Беспризорник. – 2017. – №3. – С. 19–22.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.