Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

"An empty emotional glass or ways to prevent burnout of teachers of a preschool educational organization."

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Strategic guidelines for the development of science and education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Strategic guidelines for the development of science and education»
Author:
Ushakova N. V. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
817
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov"
For citation:
Ushakova N. V. (2023). "An empty emotional glass or ways to prevent burnout of teachers of a preschool educational organization.". Strategic guidelines for the development of science and education, 183-185. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article presents the relevance of the problem of professional burnout of employees of preschool educational organizations, the structure of the syndrome of professional burnout. The characteristic of the concept of professional burnout is given. Methods of prevention of professional burnout through methods of physical activity and express methods are proposed.

References

  1. 1. Бухтияров И.В. Профессиональное выгорание, его проявление и критерии его оценки. Аналитический обзор / И.В. Бухтияров, М.Ю. Рубцов // Вестник Национального медико-хирургического Центра им. Н.И. Пирогова. – 2014. – Т. 9. №2. – С. 106 – 111 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/professionalnoe-vygoranie-ego-proyavleniya-i-kriterii-otsenki-analiticheskiy-obzor (дата обращения: 29.03.2023). EDN WZCGQN
  2. 2. Гречищева Л.С. Профессиональное «выгорание» педагога / Л.С. Грачищева, О.А. Хорошева, С.П. Игнатова // Здоровье – основа человеческого потенциала: проблемы и пути их решения. – 2015. – С. 112 – 119 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/professionalnoe-vygoranie-pedagoga (дата обращения: 29.03.2023).
  3. 3. Колмогорова Д.С. Экспресс-методы стабилизации эмоционального состояния / Д.С. Колмогорва, И.А. Осюкова, Н.С. Починкова [и др.] // ГБУ АО «Центр «Надежда» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://inlnk.ru/jEy2ga (дата обращения: 14.04.2023).
  4. 4. Костина Л.А. Клинико-психологические характеристики синдрома / Л.А. Костина, Л.П. Великанова, Л.П. Гуреева // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2010. – №11. – С. 57–59. EDN NAYBTH
  5. 5. Краюшкина О.В. Методики для диагностики эмоционального выгорания / О.В. Краюшкина [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://nsportal.ru/shkola/psikhologiya/library/2021/09/27/metodiki-dlya-diagnostiki-emotsionalnogo-vygoraniya-pedagogov (дата обращения: 28.10.22).
  6. 6. Об образовании в Российской Федерации: Федеральный закон от 29.12.2012 №273-ФЗ [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://273-фз.рф
  7. 7. Воронцова М.В. Профилактика профессиональных деформаций в системе социальной работы: учебное пособие для вузов / М.В. Воронцова [и др.]; под ред. М.В. Воронцовой. – 2-е изд., доп. и перераб. – М.: Юрайт, 2023. – 244 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://urait.ru/viewer/profilaktika-professionalnyh-deformaciy-v-sisteme-socialnoy-raboty-519291#page/2 (дата обращения: 8.04.2023).
  8. 8. Фокина И.В. Профилактика профессионального выгорания у педагогов: методическое пособие / И.В. Фокина, М.О. Цатрян. – Вологда: Вологодский институт развития образования. – 36 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.