The use of gamification in the process of learning a foreign language
Research Article
DOI: 10.21661/r-560497
Open Access


- Published in:
- Monthly international scientific journal «Interactive science»
- Authors:
- Ziatkevich A. S. 1 , Chernitsyna I. V. 1 , Grigorian E. A. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 554
- Published in:
- eLibrary.ru
1 FGAOU VO "Belgorodskii gosudarstvennyi natsional'nyi issledovatel'skii universitet"
- APA
For citation:
Ziatkevich A. S., Chernitsyna I. V., & Grigorian E. A. (2023). The use of gamification in the process of learning a foreign language. Interactive science, 26-27. https://doi.org/10.21661/r-560497
- Full text
- Metrics
UDC 37
DOI: 10.21661/r-560497
Abstract
The article considers the method of gamification in teaching a foreign language. Game mechanics and an example of using the gamification method in a German lesson are presented. It is concluded that the use of gamification helps to maintain motivation for the educational process.
Keywords
References
- 1. Вербах К. Вовлекай и властвуй. Игровое мышление на службе бизнеса / К. Вербах. – М.: Манн, 2015. – 224 с.
- 2. Научный подход к геймификации: 4 психотипа игроков Бартла // Сибирикс [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://blog.sibirix.ru/bartle/ (дата обращения: 20.04.2023).
- 3. Орлова О. Геймификация как способ организации обучения / О. Орлова, В. Титова // Вестник ТГПУ. – 2015. – №9. – С. 60–64. – EDN ULYZOZ
- 4. Ребров А. Геймификация и автоматизация KPI: очередная управленческая мода или новые методы стимулирования? / А. Ребров, А. Черкасов // Российский журнал менеджмента. – 2017. – №3. – С. 303–326. – EDN ZITOFN
Comments(0)