Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Conceptual metaphor as the basis for the semantics of perfumery naming

Research Article
DOI: 10.21661/r-560583
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Gerasimova A. P. 1
Work direction:
Филология
Rating:
Article accesses:
573
Published in:
eLibrary.ru
1 Moskovskii gosudarstvennyi lingvisticheskii universitet
For citation:
Gerasimova A. P. (2023). Conceptual metaphor as the basis for the semantics of perfumery naming. Interactive science, 55-57. https://doi.org/10.21661/r-560583

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 81

Abstract

In this article the author analyzes the most common means of forming the semantics of nominations for perfumery and scents based on a conceptual metaphor. It should be noted that the stylistic coloring of nominations can be different: from neutral to colloquial (slang). Particular attention is paid to nominations related to the representation of the concept “Alcohol” in perfumery. Lexical units of the English and French languages were used in this analysis. The total number of lexical units is 300 units.

References

  1. 1. Порохницкая Л.В. Культурологические и когнитивные принципы эвфемии в современном английском языке / Л.В. Порохницкая: дис. …канд. филол. наук. – М.,2004. – 195 с. EDN NOFMAF
  2. 2. Риммель Ю. Энциклопедия парфюмерии. Классическая история парфюмерии и косметики / Ю. Риммель; пер. с нем. Ю. Кузиной. – М.: Крон-пресс, 1998. – 310 с.
  3. 3. Селестин Е. Тот самый парфюм: завораживающие истории культовых ароматов XX века / Е. Селестин. – М.: Эксмо, 2022. – 192 с.
  4. 4. Collegium Linguisticum – 2013: материалы ежегодной конференции студенческого научного общества МГЛУ – М.: МГЛУ, 2014. – 258 с.
  5. 5. Caradec F. Dictionnaire du français argotique et populaire / F. Caradec, J-B. Pouy. – Larousse, 2009. – 234 p.
  6. 6. Holder R.W. Oxford Dictionary of Euphemisms // Oxford University Press. – 2008. – 416 p.
  7. 7. Lakoff G. Metaphors We Live by / G. Lakoff, M. Jonson // The University of Chicago Press.– 2008 – 256 p.
  8. 8. Keyes R. Unmentionables / Keyes R. // John Murray. – 2011.– 343 p.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.