Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Features of the legal status of educational institutions

Review Article
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Antonova K. E. 1
Work direction:
Юриспруденция
Rating:
Article accesses:
460
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE “I.N. Ulianov Chuvash State University”
For citation:
Antonova K. E. (2023). Features of the legal status of educational institutions. Interactive science, 66-67.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 34

Abstract

The article examines the features of the legal status of educational institutions. Discloses such issues as the legal features inherent in the budgetary institution; goals and activities of educational institutions; appropriate legal personality of the educational institution.

References

  1. 1. Мардалиев Р.Т. Гражданское право. для бакалавров и специалистов: учебное пособие / Р.Т. Мардалиев. – М.: Питер, 2014. – С. 151.
  2. 2. Гражданский кодекс Российской Федерации Ч. 1 от 30.11.1994 №51-ФЗ (с изм. 28.03.2017).
  3. 3. Российское гражданское право: учебник для студентов высших учебных заведений, обучающихся по направлению «Юриспруденция» и специальности «Юриспруденция». – в 2 т. Т. 1. Общая часть. Вещное право. Наследственное право. Интеллектуальные права. Личные неимущественные права. – М., 2014. – С. 52.
  4. 4. Образовательные учреждения (правовой статус) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://studfile.net/preview/11791798/ (дата обращения: 02.10.2023).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.