Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Kvest-igra "Puteshestvie v stranu Etiketa"

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Authors:
Vasiachkina E.V. 1 , Pitubaeva T. G. 1 , Gatina I. N. 1
Work direction:
Коррекционная педагогика, дефектология
Rating:
Article accesses:
473
Published in:
eLibrary.ru
1 FBEI "Nurlat Boarding School for children with disabilities"
For citation:
Vasiachkina E. V., Pitubaeva T. G., & Gatina I. N. (2023). Kvest-igra "Puteshestvie v stranu Etiketa". Pedagogical experience: from theory to practice, 205-207. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье описана квест-игра для детей с ОВЗ (интеллектуальными нарушениями), направленная на формирование у школьников этической культуры, нравственных ценностей и норм, дружелюбие и вежливость, уважение и чуткость по отношению к другим людям.

References

  1. 1. Богданова О.С. Содержание и методика этических бесед с младшими школьниками / О.С. Богданова. – М.: Просвещение, 1982.
  2. 2. Васильева-Гангнус Л. Азбука вежливости / Л. Васильева-Гангнус. – М.: Педагогика, 1983.
  3. 3. Волина В.В. Учимся играя / В.В. Волина. – М.: Просвещение, 1994.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.