Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Vliianie stilia pedagogicheskogo obshcheniia na poznavatel'nuiu aktivnost' detei

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Strategic guidelines for the development of science and education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Strategic guidelines for the development of science and education»
Author:
Minasian S. L. 1
Scientific adviser:
Popova A. A.1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
310
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Minasian S. L. (2024). Vliianie stilia pedagogicheskogo obshcheniia na poznavatel'nuiu aktivnost' detei. Strategic guidelines for the development of science and education, 166-168. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются стили педагогического общения и их влияние на познавательную активность учащихся. В работе изучено понятие «стиль педагогического общения», его виды и сущность.

References

  1. 1. Сластенин В.А. Педагогика: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, Е.Н. Шиянов; под ред. В.А. Сластенина. – М.: Академия, 2002. – 576 с.
  2. 2. Леонтьев А.А. Педагогическое общение / А.А. Леонтьев. – М.: Знание, 1979. – 48 с.
  3. 3. Стили педагогического общения и их технологическая характеристика [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.p-lib.ru/pedagogika/slastenin/slastenin110.html (дата обращения: 02.05.2024).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.