Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Kratkii obzor tekhnologii M. Mantessori dlia razvitiia detei rannego doshkol'nogo vozrasta

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Scientific and educational space in the context of modern challenges»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Scientific and educational space in the context of modern challenges»
Authors:
Galitskaia I. M. 1 , Mamatova S. I. 1 , Chaika E. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
140
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 52"
For citation:
Galitskaia I. M., Mamatova S. I., & Chaika E. V. (2024). Kratkii obzor tekhnologii M. Mantessori dlia razvitiia detei rannego doshkol'nogo vozrasta. Scientific and educational space in the context of modern challenges, 48-49. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье дан краткий анализ системы М Мантессори и вывод о применении этой системы в работе с детьми раннего возраста. Авторами отмечены возрастные особенности детей раннего возраста, специфика организации работы педагога в группах раннего возраста.

References

  1. 1. Монтессори М. Кратко о педагогическом подходе / М. Монтессори // Skillbox Media [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://skillbox.ru/media/education/mariya-montessori-kratko-o-eye-pedagogicheskom-podkhode-sudbe-i-slave/?ysclid=lxx2vqoxoc49594047 (дата обращения: 25.06.2024).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.