Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Osobennosti zhiznennogo samoopredeleniia starsheklassnikov

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Author:
Vakhnik E. V. 1
Work direction:
Психология и социология
Rating:
Article accesses:
373
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Vakhnik E. V. (2024). Osobennosti zhiznennogo samoopredeleniia starsheklassnikov. A breakthrough in science: development strategies, 204-205. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются аспекты жизненного самоопределения старшеклассников. Затрагиваются психологические особенности старшеклассников, влияние социального окружения и роль семьи в процессе жизненного самоопределения.

References

  1. 1. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте / Л.И. Божович. – М.: Педагогика, 1978.
  2. 2. Давыдов В.В. Психология подростка / В.В. Давыдов. – СПб.: Питер, 2005.
  3. 3. Кон И.А. Психология общения / И.А. Кон. – М.: Муравей, 1996.
  4. 4. Зенин В.В. Семейная психология / В.В. Зенин. – М.: Кроссроуд, 2017.
  5. 5. Кулькова Н.Б. Профессиональное самоопределение: проблемы и решения / Н.Б. Кулькова. – М.: Развитие, 2011.
  6. 6. Тихомиров В.А. Психология образования / В.А. Тихомиров. – СПб.: Лань, 2015.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.