Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Sozdanie uslovii v detskom sadu dlia formirovaniia predposylok chitatel'skoi gramotnosti

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Authors:
Petrovich I. V. 1 , Migunova O. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
150
Published in:
eLibrary.ru
1 MDOU "D/S 11 p. Komsomol'skii Belgorodskogo raiona Belgorodskoi oblasti"
For citation:
Petrovich I. V., & Migunova O. V. (2024). Sozdanie uslovii v detskom sadu dlia formirovaniia predposylok chitatel'skoi gramotnosti. Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies, 149-150. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается опыт МДОУ «Детский сад №11 п. Комсомольский Белгородского района» по созданию условий для формирования предпосылок читательской грамотности у дошкольников. Авторами отмечена актуальность вопроса.

References

  1. 1. Белоусова Л.А. Добрые досуги по произведениям детских писателей / Л.А. Белоусова. – М.: Детство-пресс, 2004. – 124 с.
  2. 2. Рыжова Л.В. Методика работы со сказкой / Л.В. Рыжова. – СПб.: Детство-Пресс, 2012. – 96 с.
  3. 3. Ушакова О.С. Знакомим с литературой / О.С. Ушакова, Н.В. Гавриш. – М.: Сфера., 1999. – 141 с.
  4. 4. Шипицина Л.М. Азбука общения (для детей от 3 до 6 лет) / Л.М. Шипицина, Т.А. Нилова. – М.: Детство-пресс, 2004. – 129 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.