Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Цель психологического сопровождения семей воспитывающих ребенка с РАС

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Authors:
Tuktarova N. V. 1 , Perevozniuk I. I. 1 , Silanteva K. N. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
20
1 MADOU "D/S KV 3 "Raduga"
For citation:
Tuktarova N. V., Perevozniuk I. I., & Silanteva K. N. (2025). Цель психологического сопровождения семей воспитывающих ребенка с РАС. Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье раскрыт опыт работы по психологическому сопровождению семей воспитывающих ребенка с РАС. Авторами отмечена основная цель психологического сопровождения родителей ребенка с РАС.

References

  1. 1. Довбня С. Дети с расстройством аутистического спектра в детском саду и школе: практики с доказательной эффективностью / С. Довбня, Т. Морозова, А. Залогина [и др.]. – СПб.: Сеанс, 2018. – 202 с.
  2. 2. Хаустов А.В. Психолого-педагогическое сопровождение обучающихся с расстройствами аутистического спектра: методическое пособие / А.В. Хаустов, П.Л. Богорад, О.В. Загуменная [и др.]. – М.: ФРЦ ФГБОУ ВО МГППУ, 2016. – 125 с. – EDN YUUBQT

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.