Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Track-and-field athletics as an element of health protection technologies at school (through the example of senior classes)

Research Article
DOI: 10.21661/r-79451
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Moskvin N. G. 1 , Nyatyunova V.I. 2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4455
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 Naberezhnye Chelny Institute (branch) of FSAEI of HE "Kazan (Privolzhskiy) Federal University"
2 MBEI "Gymnasium №2 named after M. Vahitov"
For citation:
Moskvin N. G., & Nyatyunova V. I. (2016). Track-and-field athletics as an element of health protection technologies at school (through the example of senior classes). Interactive science, 54-58. https://doi.org/10.21661/r-79451

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

Using health protection technologies at schools helps to solve the problem of physical education of children, gives them knowledge and skills for leading a healthy lifestyle. Therefore, a lot of attention is paid to this element during the educational process. Implementing track-and-field athletics in schools might well solve the problem of children upbringing. Track-and-field athletics is a significant part of educational system.

References

  1. 1. Абаскалова Н.П. Теория и практика формирования ЗОЖ учащихся и студентов в системе «Школа-ВУЗ» [Текст]: Автореф. дис. д-ра пед. наук / Н.П. Абаскалова. – Барнаул, 2000. – 48 с.
  2. 2. Смирнов Н.К. Здоровьесберегающие образовательные технологии в современной школе. – М.: АПК и ПРО, 2002. – С. 62.
  3. 3. Советова Е.В. Эффективные образовательные технологии. – Ростов н/Дону: Феникс, 2007. – 285 с.
  4. 4. Сухарев А.Г. Научные основы концепции укрепления здоровья детей и подростков [Текст] / А.Г. Сухарев // Гигиена и санитария. – 2000. – №3. – С. 43–44.
  5. 5. Тихомирова Л.Ф. Теоретико-методические основы здоровьесберегающей педагогики [Текст]: монография / Л.Ф. Тихомирова. – Ярославль, Изд-во ЯГПУ, 2004. – 240 с.
  6. 6. Щукина Г.И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе. – М., Просвещение. – 220 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.