Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Особенности содержания арифметического метода решения сюжетных задач как средства усиления его дидактических возможностей

Proceeding
VII International applied research conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
VII International applied research conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Author:
Shvydko A. S. 1
Scientific adviser:
Diachenko S. I.1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
2562
Published in:
eLibrary.ru
1 Chekhov Taganrog Institute (Branch) of FSBEI of HE "Rostov State Economic University"
For citation:
Shvydko A. S. (2016). Особенности содержания арифметического метода решения сюжетных задач как средства усиления его дидактических возможностей. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 38-41. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article describes the features of the content of the arithmetic method of solving story-tasks and identified its didactic potential

References

  1. 1. Дяченко С.И. Основные методы решения сюжетных задач и их взаимосвязь в школьном курсе математики: Учебно-метод. пос. / С.И. Дяченко; Под ред. А.А. Илюхина. – Таганрог: Изд-во Таганрог. гос. пед.ин-та, 2004–72 с.
  2. 2. Фридман Л.М. Логико-психологический анализ школьных учебных задач / Л.М. Фридман. – М.: Педагогика, 1977. – 206 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.