Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Problems and perspectives of business games application while teaching economics students of a high school

Proceeding
DOI: 10.21661/r-80572
Open Access
IX International Research-to-practice Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Author:
Fedorov V. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3086
Published in:
eLibrary.ru
1 National Research University «Higher School of Economics»
For citation:
Fedorov V. A. (2016). Problems and perspectives of business games application while teaching economics students of a high school. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 58-65. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-80572

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article examines the problems and perspectives of business games while training economocal profile students of high schools.

References

  1. 1. Бирштейн М.М. Производственные игры. Первые шаги // ЭКО. – 1978. – №6.
  2. 2. Сыроежин И.М. Проблема обучения хозяйственного руководителя // Современная высшая школа. – 1978. – №2. – С. 55.
  3. 3. Базилевич С.В. Использование инновационных и интерактивных методов обучения при проведении лекционных и семинарских занятий / С.В. Базилевич [и др.] // Наука Красноярья. – 2012. – №4. – С. 103–113.
  4. 4. Жуков Р.Ф. Самоподготовка преподавателей системы экономического образования // ЭКО. – 1980. – №2. – С. 148–157.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.