List of publications on a keyword: «correlation analysis»


Экономика (экономическая теория, финансы, бухгалтерский учет, статистика и др.)

Publication date: 18.11.2015
Evaluate the material Average score: 5 (Всего: 1)
Bacherikova Mariya Leontievna , аспирант
School of Economics and Management FSFEI of HE “Far Eastern Federal University” , Приморский край
Noskova Elena Viktorovna , candidate of economic sciences , доцент
FSAEI of HE "Far Eastern Federal University" , Приморский край

«Факторы развития экспорта российской сырой нефти в современных условиях»

Download an article

В статье проводится анализ внутренних и внешних по отношению к российской экономике факторов, оказывающих влияние на динамику объемов экспорта сырой нефти из России. Предлагается эконометрическая модель, описывающая влияние неценовых внутренних факторов на физический объем экспорта российской сырой нефти; сделаны выводы о перспективах экспортных поставок сырой нефти из России в условиях ценового давления и ограничительных санкций со стороны стран Евросоюза.

Publication date: 16.05.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Sargsyan Lilit Norayrovna , candidate of economic sciences , научный сотрудник
Grigoryan Donara Ovikovna , младший научный сотрудник
M. Kotanyan Institute of Economics National Academy of Science of Armenia , Armenia

«Impact of Foreign direct investment on Export: Case of Armenia»

Download an article

According to the authors, foreign direct investments have a significant role in the economic development of each country. The analysis revealed that 34.3% change in export growth in Armenia and 13.7% in the world is conducted by FDI growth. This fact shows that Armenian export is more related to the FDI changes. Therefore, unlike global data, FDI growth in RA leads to decrease of export growth. This should be a signal for RA Government to implement a more effective policy for attracting foreign investments, leading the investors to the sectors, which have a comparative or competitive advantages in the foreign market.