List of publications on a keyword: «медиапотребление»


Культурология и искусствоведение

Publication date: 30.08.2021
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Tamara V. Alekseeva , candidate of pedagogic sciences , dean, assistant professor
FSBEI HE “St. Petersburg State University of Film and Television” , Санкт-Петербург г

«K voprosu o formirovanii obraza geroia v televizionnom fil'me-portrete»

Download an article

В данной статье затрагивается проблема формирования образа героя в фильме-портрете, с целью поиска технологических особенностей создания телепродукции, удовлетворяющей интересы современного медиапотребителя. Актуальность исследования данного вопроса подтверждается востребованностью такого медиаконтента у зрителя и необходимостью его создания с учетом современных технологий и средств раскрытия образа героя. Анализируя фильмы-портреты, автор исследует существующие подходы к формированию образа героя, которые следует использовать как ступень к пониманию запросов современного медиапотребителя.

Педагогика

Publication date: 06.08.2019
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Tamara V. Alekseeva , candidate of pedagogic sciences , dean, assistant professor
FSBEI HE “St. Petersburg State University of Film and Television” , Санкт-Петербург г

«Features of modern Internet Media as a substantive component of training»

Download an article

The article is devoted to the selection and updating of the training content of future media industry specialists. Since the rapid transformation of traditional media dictates the need to clarify and modernize the concepts of the media industry, updating of the substantive component of training is a priority for educational activities. Analyzing the processes of mass media development, the author considers a number of specific features underlying the principles of online media functioning; explores the concept of interaction between online media and the modern consumer; structural and technological transformations affecting the principles of content creation and associated with monetization. The questions discussed in the article will allow participants in the learning process to understand the multidimensionality of the modern mass media and to set guidelines for further research.

Социология (гендерная социология, экосоциология и др.)

Publication date: 28.08.2019
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Tamara V. Alekseeva , candidate of pedagogic sciences , dean, assistant professor
FSBEI HE “St. Petersburg State University of Film and Television” , Санкт-Петербург г

«Sovremennye tendentsii mediapotrebleniia v Rossii»

Download an article

Статья посвящена современной тенденции медиапотребления, которая зародилась на основе интеграции интернета и телевидения. Актуальность исследования данного вопроса подтверждается стремительной трансформацией современных медиа. Анализируя процессы медиапотребления, автор статьи исследует особенности и состояние процесса телесмотрения сегодня. Рассмотренные в статье вопросы могут быть интересны участникам образовательного процесса подготовки будущих специалистов медиаиндустрии.