List of publications on a keyword: «онлайн-опрос»


Педагогика

Publication date: 18.11.2022
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Svetlana V. Mozgovaia
MADOU "TsRR - D/S 74 "Zabava" , Белгородская обл

«Organizatsiia vzaimodeistviia s roditeliami detei doshkol'nogo vozrasta, vkliuchaiushchego metody ucheta ikh mneniia, pri razvitii uslug psikhologo-pedagogicheskoi, diagnosticheskoi i konsul'tativnoi pomoshchi v Konsul'tatsionnom tsentre MADOU "D/S 74 "Rastem vmeste»

Download an article

В статье раскрывается опыт организации Консультационного центра как необособленного структурного подразделения ДОУ, созданного в целях оказания психолого-педагогической, диагностической и консультативной помощи родителям (законным представителям) детей. Автор раскрывает и анализирует методы учета мнения родителей (законных представителей) и результаты оказания консультационных услуг.

Система образования

Publication date: 02.11.2021
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Mikhail A. Kurganov
FGBOU VO "Gosudarstvennyi akademicheskii universitet gumanitarnykh nauk" , Москва г

«Obrazovatel'nye traektorii molodezhi: rezul'tat fokus-grupp»

Download an article

В статье представлен социологический анализ образовательных траекторий современной российской молодежи, представляющий собой комплекс нескольких исследований с применением нескольких методов и инструментов.

Филология

Publication date: 31.07.2020
Evaluate the material Average score: 4 (Всего: 1)
Iuliia N. Puchnina , teacher
MBEI "Comprehensive school №40" , Ханты-Мансийский Автономный округ - Югра АО

«Increasing the Level of Reader Interest Among High School Students by Means of New Technologies»

Download an article

In this article, the problem of declining reader interest among high school students is considered. A way of solving this problem is proposed: increasing high school students' interest in reading by using modern technologies. The research methods used in this paper include theoretical (analysis of scientific, non-fiction and fiction literature, followed by analysis and synthesis of obtained data), as well as empirical (a survey in order to determine the reading activity of students, comparison and analysis of obtained data, systematization and statistical processing of research materials) methods. The author has examined several modern information and communication resources, of which those most suitable for the purpose of this study have been selected: an online survey, a poster, a book trailer and an Internet forum. The results of this study demonstrated a positive dynamic in 10th grade students' reader interest, thus confirming the hypothesis.