List of publications on a keyword: «Осведомленность»


История и политология (археология, этнография, этнология и антропология, историография и др.)

Publication date: 04.05.2023
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Papiya Mondal , student
FSAEI of HE «Peoples’ Friendship University of Russia» , Москва г

«The impact and influence of mass media in Indian society, business and politics»

Download an article

This Article explores the impact and influence of mass media in Indian society, business, and politics. Mass media, including television, newspapers, radio, internet, and social media have become an integral and powerful part of modern-day communication. The paper investigates how the media has shaped public opinion, created awareness and influenced decision-making in Indian society, business and politics. While on the one hand, the media internet, and social media, have greatly transformed the way people communicate, interact, and access information. In Indian society, media has played a significant role in shaping public opinion, awareness, and attitudes towards various social issues such as caste, gender, religion, and politics. The impact of mass media is felt in almost all aspects of daily life, from entertainment to news and politics. In this article, we will examine the influence of mass media on Indian society, business and politics.

Психология

Publication date: 13.05.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Ekaterina A. Burina
FSBEI of HE "Saint Petersburg State University" , Санкт-Петербург г
Aleksandra O. Kazbekova
, Московская обл

«Researching the awareness of women of childbearing age about fetal alcohol syndrome»

Download an article

Данное исследование направлено на изучение степени осведомленности женщин о фетальном алкогольном синдроме. Выборку составили 57 женщин детородного возраста. Исследование включало в себя 2 замера: первичный (базовое интервью) и вторичный – через 12 месяцев (последующее интервью). Респонденткам нужно было дать ответы на вопросы, направленные в частности на выявление осведомленности испытуемых о ФАС. Результаты исследования показали, что на первичном замере только 6% респонденток демонстрируют полную осведомленность о ФАС, через год – 47%. Данное исследование проводилось в рамках международного гранта №R01AA016234 «Профилактика фетального алкогольного синдрома и нарушений нейроразвития у детей в России».