List of publications on a keyword: «»


Дополнительное (внешкольное) образование детей

Publication date: 16.12.2020
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Iana A. Zhuravleva
Shkola razvitiia "Impul's" , Московская обл

«Psikhologo-pedagogicheskie usloviia organizatsii obrazovatel'noi ekskursii»

Download an article

Статья посвящена актуальной проблеме эстетического воспитания детей средствами экскурсии. В статье предложены и охарактеризованы психолого-педагогические условия, необходимые для организации образовательной экскурсии. Делается вывод о том, что создавая определенные психолого-педагогические условия, экскурсия будет являться средством эстетического воспитания детей.

Publication date: 24.12.2020
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Aleksandr F. Otradnov
Elena V. Naumova
Svetlana V. Mochalina
GBOU "Shebekinskaia gimnaziia-internat" , Белгородская обл

«Razvitie tvorcheskikh sposobnostei vospitannits posredstvom vneklassnoi vospitatel'noi raboty»

Download an article

В статье характеризуется сущность и проблемы литературного творчества. Отражены результаты использования ряда технологий, методов и приемов, способствующих развитию творческих способностей детей.

Publication date: 14.12.2020
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Natal'ia A. Stulikova
MBUDO "Iunost'" , Белгородская обл
Margarita A. Alekseeva
MBOU "SOSh 46" g. Belgoroda , Белгородская обл

«Patriotic education through the systemic - activity approach in the classroom for visual activity»

Download an article

In recent years, the problem of patriotic education in Russia has become especially relevant, since the processes of reassessment of moral values ​​and the loss of high spiritual values ​​of being are taking place in society. The article reveals the variety of forms, methods and means used to ensure the effectiveness of patriotic education, including the methods of actively involving children in educational, research and creative activities. On the example of a lesson on visual activity, the principles of the system-activity approach in patriotic education are considered.