Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Патриотическое воспитание младших школьников посредством туристко-краеведческой деятельности

Proceeding
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Author:
Peshkina M. A. 1
Scientific adviser:
Rozhina V. A.2
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
2558
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Vyatka State University"
2 Pedagogical Institute Vyatka State University
For citation:
Peshkina M. A. (2016). Патриотическое воспитание младших школьников посредством туристко-краеведческой деятельности. Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 242-245. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses the methods of organizing tours for the purpose of patriotic education of primary school stidents and the features of using such a non-traditional form of extracurricular activities as creating videos with children.

References

  1. 1. Беспятова Н.К. Военно-патриотическое воспитание детей и подростков как средство социализации / Под ред. Н.К. Беспятова, Д.Е. Яковлев. – М., 2006. – С. 192.
  2. 2. Никандров Н.Д. Россия: ценности общества на рубеже XXI в. – М., 1997. – С. 246.
  3. 3. Положение детей и молодежи в России: проблемы, политика, благотворительная деятельность / Под ред. П. Ланган, Ю. Качаловой. – М., 1998. – С. 325.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.