Interconnection between the terms "soft power", "country brand" and "country image" in political communication
Proceeding
DOI: 10.21661/r-111382
Open Access


- Published in:
- VIII International applied research conference «Scientific studies: from theory to practice». Volume 1
- Author:
- In Zh. 1
- Work direction:
- История и политология
- Rating:
- Article accesses:
- 3275
- Published in:
- eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Far Eastern Federal University"
- APA
For citation:
In Z. (2016). Interconnection between the terms "soft power", "country brand" and "country image" in political communication. Scientific studies: from theory to practice, 1(2 (8)), 23-26. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111382
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-111382
Abstract
The article clarifies the definitions of "soft power", "national brand" and "country image". In this article analyzes the components of "soft power", the factors of "country image", shows the role of the media in shaping a positive image. The paper attempts to identify the relationship between the concepts of "soft power", "national brand" and "country image" in the political communication.
Keywords
References
- 1. Joseph S. Nye. Jr. Soft power. The means to success in worlds politics // Public Affairs. – 2004. – P. 16.
- 2. Великобританию признали самой влиятельной страной мира, Россия в топ-30 не попала. Росбалт [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.rosbalt.ru/main/2015/07/20/1420592.html (дата обращения: 07.06.2016).
- 3. Большой толковый словарь [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://marketing.academic.ru/23 (дата обращения: 07.06.2016).
- 4. Паршин П.Б. Проблема «мягкой силы» во внешней политике России // Аналитический доклады. Институт международных исследований МГИМО (У) МИД России. – Вып. 1 (36). – М.: 2013. – С. 20.
- 5. Kotler P. Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective / P. Kotler, D. Gertner // Journal of Brand Management. – Vol. 9. – №4–5. – PP. 249–261.
- 6. Валерьевна А.В. Страновой брендинг и его отражение в глобальных рейтингах «мягкой силы» / А.В. Валерьевна, В.А. Королев, А.А. Трунина // Вестник международных организаций. – Т. 9. – 2014. – №2. – С. 219.
- 7. Большой толковый словарь [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://marketing.academic.ru/35 (дата обращения: 07.06.2016).
- 8. Boulding K. The Image. Knowledge in life and society. – Ann Arbor, 1956.
- 9. Fetscherin M. The determinants and measurement of a country brand: the country brand strength index // International Marketing Review. 2010. – Vol. 27. – №4. – Р. 466–479.
- 10. Галумов Э.А. Международный имидж современной России (политологический анализ): Автореф. дис. … д-ра полит. наук. – М., 2004. – С. 17.
- 11. Сергей Ромашенко. Рейтинг: Гражданство ФРГ – самое привлекательное в мире. Deutsche Welle [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dw.com/p/1Iyl9 (дата обращения: 07.06.2016).
- 12. Паршин П.Б. Проблема «мягкой силы» во внешней политике России // Аналитический доклады. Институт международных исследований МГИМО (У) МИД России. – Вып. 1 (36). – М., 2013. – С. 21.
- 13. Леонова О.Г. Мягкая сила – ресурс внешней политики государства // Обозреватель Observer. – 2013. – №4. – С. 28.
- 14. Сюй Хуа. Национальный имидж и мягкая сила России // Элосы Дуно Чжуня Яньцзю. – 2013. – №3. – С. 15.
- 15. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://marketing.academic.ru/23
Comments(0)