Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Pedagogical occupational standard development in terms of formation teacher's informational and communicative competence

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111502
Open Access
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Author:
Lavina T. A. 1
Work direction:
Педагогика высшей профессиональной школы
Rating:
Article accesses:
3395
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HPE “Chuvash State Pedagogical University named after I.Yа. Yakovlev”
For citation:
Lavina T. A. (2016). Pedagogical occupational standard development in terms of formation teacher's informational and communicative competence. Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 123-126. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111502

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In article the problem forming of IT- competence of the teacher in the conditions of entering of the professional standard of the teacher is considered. An attempt of development of the professional teacher taking into account the main directions of informatization of education is made

References

  1. 1. Вербицкий А.А. Компетентностный подход и теория контексного обучения / А.А. Вербицкий // Труды методологического семинара «Россия в Болонском процессе: проблемы, задачи, перспективы». – М., 2004.
  2. 2. Кручинина Г.А. Использование информационных и коммуникационных технологий в музыкальном образовании (история, проблемы) / Г.А. Кручинина, И.А. Большакова // Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова. – 2009. – Т. 15. – №4 – С. 439–443.
  3. 3. Лавина Т.А. К вопросу о формировании компетентности учителя в области информационных и коммуникационных технологий в условиях непрерывного педагогического образования / Т.А. Лавина // Вестник Чувашского государственного педагогического университета имени И.Я. Яковлева. – 2011. – №4 (72). – Ч. 2: Серия «Гуманитарные и педагогические науки». – С. 72–75.
  4. 4. Лавина Т.А. Совершенствование системы непрерывной подготовки учителей в области использования средств информационных и коммуникационных технологий в профессиональной деятельности: Автореф. дисс. … д-ра пед. наук / Т.А. Лавина, Институт информатизации образования Российской академии образования. – М., 2006. – 16 с.
  5. 5. Профессиональный стандарт педагога [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.rg.ru/2013/12/18/pedagog-dok.html.
  6. 6. Роберт И.В. Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации / И.В. Роберт, Т.А. Лавина. – М.: Бином. Лаборатория знаний, 2012. – 69 с.
  7. 7. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgos/25/20111115161823.pdf

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.