Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The role of information and communication technologies in creating the preschooler's vision of the Great Patriotic War

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111534
Open Access
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Author:
Ehlson O. B. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
2011
Published in:
eLibrary.ru
1
For citation:
Ehlson O. B. (2016). The role of information and communication technologies in creating the preschooler's vision of the Great Patriotic War. Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 342-344. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111534

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Данная статья раскрывает роль информационно-коммуникативных технологий в формирование представлений о Великой Отечественной войне у детей старшего дошкольного возраста на примере использования мультимедиапрезентации в формате MS PowerPoint «Маленькие герои Большой победы».

References

  1. 1. Комратова Н.Г. Патриотическое воспитание детей 6–7 лет: Методическое пособие [Текст] / Н.Г. Комратова, Л.Ф. Грибова. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – 208 с.
  2. 2. Ветохина А.Я. Нравственно-патриотическое воспитание детей дошкольного возраста. Планирование и конспекты занятий[Текст]: Методическое пособие / А.Я. Ветохина, З.С. Дмитриенко, Е.Н. Жигналь. – СПб.: Детство-Пресс, 2015. – 192 с.
  3. 3. Федеральный государственный образовательный стандарт дошкольного образования [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http//www.rg/2013/11/25doshh-standart-dok.html
  4. 4. Белинова Н.В. Дискурсивный подход к системе дошкольного образования [Текст] / Н.В. Белинова // Вестник Вятского государственного гуманитарного университета. – 2009. – №2. – С. 43–46.
  5. 5. Фридман Л.М. Наглядность и моделирование в обучении [Текст] / Л.М. Фридман // Новое в жизни, науке, технике. Сер. «Педагогика и психология». – 1984. – №6. – С. 80.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.