Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Games for developing understanding and differentiation of grammatical forms accidence of children with mental development delay

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111661
Open Access
VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
Author:
Kiryuhina D. P. 1
Scientific adviser:
Dobrya M. Ya.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3400
Published in:
eLibrary.ru
1 FGBOU VO "Khakasskii gosudarstvennyi universitet im. N.F. Katanova"
For citation:
Kiryuhina D. P. (2016). Games for developing understanding and differentiation of grammatical forms accidence of children with mental development delay. Education and science in the modern context, 84-86. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111661

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In article it is told about importance of formation of a grammatical system of the speech of children with the detained mental development. The complex of games on a problem of formation of a grammatical system of the speech of children with the detained mental development is considered.

References

  1. 1. Гвоздев А.Н. Вопросы изучения детской речи. – СПб.: Детство-пресс, 2007. – 472 с.
  2. 2. Громова О.Е. Задержка речевого развития: дизонтогенез или «особый» путь развития речи // Логопед. – 2007. – №3. – С. 26–32.
  3. 3. Жукова Н.С. Логопедия. Основы теории и практики / Н.С. Жукова, Е.М. Мастюкова, Т.Б. Филичева. – М.: Эксмо, 2015. – 288 с.
  4. 4. Каше Г.А. Подготовка к школе детей с недостатками речи: Пособие для логопеда – М.: Просвещение, 1985. – 207 с.
  5. 5. Лопатина Л.В. Логопедическая работа по развитию восприятия устной речи дошкольниками с ЗПР / Л.В. Лопатина, О.В. Иванова. – СПб.: КАРО, 2007. – 176 с.
  6. 6. Понятийно-терминологический словарь логопеда / Под ред. В.И. Селиверстова – М.: Владос, 1997. – 400 с.
  7. 7. Современный русский язык. Лексика. Фразеология. Морфология Грамматические формы, грамматические значения, грамматические категории [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.bibliotekar.ru/russkiy-yazik-2/88.htm
  8. 8. Теория и практика логопедии Главы I, II, III, VII // Основы теории и практики логопедии / Под ред. Р.Е. Левиной. – М.: Просвещение, 1967.
  9. 9. Фадина Г.В. Диагностика и коррекция задержки психического развития детей старшего дошкольного возраста: Учебно-методическое пособие. – Балашов: Николаев, 2004. – 68 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.