Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Motivation aspects of education and their implementation in a technical high school

Book Chapter
DOI: 10.21661/r-111680
Open Access
Collective monograph «Education and science: modern trends»
Creative commons logo
Published in:
Collective monograph «Education and science: modern trends»
Authors:
Balashova T. A. 1 , Kim T. L. 1 , Lavryashina T. V. 1 , Okushko N. B. 1
Work direction:
Парадигмы современного образования (различные направления)
Rating:
Article accesses:
2691
Published in:
РИНЦ
1 FSBEI of HPE "T. F. Gorbachev Kuzbass state technical university"
For citation:
Serebrennikova A. V., Kharlamov D. D., Polyshuk E. A., Baranov G. V., Shabaev V. G., Shabaev V. G., Grishina N. M., Gorokhov V. F., Markushevich M. V., Ivanova O. M., Bilalova L. M., Guriev E. A., Krylov S. N., Podzorova S. V., Khazykova T. S., Balashova T. A., Kim T. L., Lavryashina T. V., Okushko N. B., Ialunina E. N., Sergacheva O. M., Timopheeva A. M., Izosimova I. V., Kulik V. I., & Kulik I. V. (2016). Education and science: modern trends, 276. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/a-231

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The paper discusses the motivation of students of Kuzbass state technical university and its impact on the success of studying the physics course. A survey of students of first and second courses was conducted. The main purpose of it was to discover the links between motives for entering the university, educational activity in training for the unified state examination and studying at the university.

References

  1. 1. Лавряшина Т.В. Информатизация образования: система Moodle при изучении курса физики в техническом вузе / Т.В. Лавряшина, Т.А. Балашова // Международный журнал экономики и образования. – 2015. – Том 1. – №2. – С. 27–33.
  2. 2. Балашова Т.А. Мотивационные аспекты высшего образования и психолого-педагогические проблемы высшей школы / Т.А. Балашова, Н.Н. Демидова, А.А. Колесникова, Т.В. Лавряшина // Тезисы докладов III-ей научно-методической школы-семинара «Физика в системе инженерного образования России» (Москва, 22–26 июня 2004 г.). – 2004. – С. 86–90.
  3. 3. Ан А.Ф. Готовность первокурсников к освоению курса физики в техническом вузе / А.Ф. Ан, В.М. Соколов // Вестник Нижегородского университета им. Лобачевского. – 2011. – №3 (3). – С. 14–19.
  4. 4. Касьян А.И. Физика для нелюбознательных / А.И. Касьян, А.Н. Медведь, И.А. Нестеров // Двигатель: научно-технический журнал. – 2014. – №6 (96). – С. 14–16.
  5. 5. Арсланов Ш.Д. Об особенностях преподавания естественно-научных дисциплин для различных специальностей в техническом вузе. / Ш. Д. Арсланов, Д.Э. Арсланов // Современные проблемы науки и образования: электронный научный журнал. – 2015. – №6 [Электронный ресурс]. – Режим доcтупа: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=23513 (дата обращения: 26.05.2016).
  6. 6. Болотов А.Н. Оценка эффективности проведения пропедевтического курса физики / А.Н. Болотов, В.В. Новиков, О.О. Новикова [Электронный ресурс]. – Режим доcтупа: http://eprints.tstu.tver.ru/313/1/1.pdf (дата обращения: 26.05.2016).
  7. 7. Быков А.А. Анализ подготовки абитуриентов к изучению курса физики в техническом вузе / А.А. Быков, Д.Ю. Киселев, О.М. Киселева // Фундаментальные исследования. – 1013. – №30. – С. 2944–2948 [Электронный ресурс]. – Режим доcтупа: http://cyberleninka.ru/article/n/analiz-podgotovki-abiturientov-k-izucheniyu-kursa-fiziki-v-tehnicheskom-vuze (дата обращения: 26.05.2016).
  8. 8. Ермакова И.А. Анализ степени подготовки первокурсников к обучению математике в техническом вузе // И.А. Ермакова, В.А. Гоголин, Л.Ю. Ефремова // Наука и образование: современные тренды. – 2015. – №3 (9). – С. 288–296.
  9. 9. Кроули Эдвард Ф. Переосмысление инженерного образования. Подход CDIO // Эдвард Ф. Кроули, Йохан Малмквист, Сорен Остлунд, Дорис Р. Бродер, Кристина Эдстрем; пер. с англ. С. Рыбушкиной; под науч. ред. А Чучалина; Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики». – 2015. – 504 с.
  10. 10. [Электронный ресурс]. – Режим доcтупа: http://www.enseignementsup-recherche.gouv.fr/cid71415/parcours-et-reussite-en-licence-et-en-master-a-l-universite.html (дата обращения: 26.06.16).
  11. 11. [Электронный ресурс]. – Режим доcтупа: http://www.academia.edu/Documents/in/Students_Misconceptions_in_Physics
  12. 12. [Электронный ресурс]. – Режим доcтупа: https://interactive-plus.ru/request.php

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.