Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Remote courses as a menas of developing sense reading of pupils

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111840
Open Access
VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
Author:
Shavrina O. G. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3129
Published in:
eLibrary.ru
1 SAEI of APE "Institute of Developing Education and Social Technologies"
For citation:
Shavrina O. G. (2016). Remote courses as a menas of developing sense reading of pupils. Education and science in the modern context, 187-190. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111840

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной научной статье дано обоснование проблемы необходимости использования дистанционных конкурсов для развития смыслового чтения учеников. Автор сделал попытку представить дистанционные конкурсы как составную часть информационного образовательного пространства. В статье представлено содержание подготовки к дистанционному конкурсу чтецов.

References

  1. 1. Айзерман Л.С. Урок литературы как диалог / Л.С. Айзерман // Литература в школе. – 1990. – №4.
  2. 2. Каратай С.Н. Уроки литературы в 6 классе: Пособие для учителя / С.Н. Каратай, Т.Ф. Мушинская, Е.В. Перевозная. – Мн., 1999.
  3. 3. Рыбникова М.А. Выразительное чтение: очерки по методике литературного чтения // М.А. Рыбникова. – М., 1985.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.